Das Datei-Symbol ist eine Frage der Zuordnung... Bei Nero-Zuordnung kann es sein, weil Du z. B. mal eine VCD (-> Filmdatei hat den Namen AVSEQ.dat -> eigentlich eine mpg/mpeg) damit geöffnet hast...
Allerdings gibt es verschiedene Anwendungen, die .dat-Dateien benutzen, daher ist die Zuordnung nicht immer so einfach...
Was genau die hunkusage.dat zu tun hat, weiß ich leider auch nicht, hat aber definitiv was mit dem Ladebalken zu tun...
Für die Modder/Mapper unter euch dürfte das hier interessant sein:
Hi All
Im not a mapper, but someone asked me how to get the loadbar to show on their custom map, and I must confess, I didnt know. So, I tried googling for the problem, and found that not many posts existed about it. So, I thought Id post this very short tutorial after having sussed out what the answer was.
Essentially, the solution is very simple: You need to edit the hunkusage.dat file (iw_15.iwd), and then include it in your custom maps' IWD file.
This is what it looks like in notepad:
maps/newvillers.d3dbsp 150388492
maps/88ridge.d3dbsp 107362136
maps/beltot.d3dbsp 119309312
maps/bergstein.d3dbsp 138879008
maps/breakout.d3dbsp 137201584
maps/cityhall.d3dbsp 115443212
maps/credits.d3dbsp 138662748
maps/crossroads.d3dbsp 144190960
maps/decoytown.d3dbsp 111501744
maps/decoytrenches.d3dbsp 97026712
maps/demolition.d3dbsp 131777764
maps/downtown_assault.d3dbsp 127266128
maps/downtown_sniper.d3dbsp 101766528
maps/duhoc_assault.d3dbsp 170638304
maps/duhoc_defend.d3dbsp 162449544
maps/elalamein.d3dbsp 117242104
maps/eldaba.d3dbsp 147733368
maps/hill400_assault.d3dbsp 131495436
maps/hill400_defend.d3dbsp 123654264
maps/libya.d3dbsp 107676956
maps/matmata.d3dbsp 136569624
maps/moscow.d3dbsp 134150248
maps/movie_africa.d3dbsp 66357516
maps/movie_eastern.d3dbsp 66357516
maps/movie_europe.d3dbsp 66357516
maps/movie_victory.d3dbsp 66357292
maps/rhine.d3dbsp 141523144
maps/silotown_assault.d3dbsp 128634012
maps/slideshow_bergstein.d3dbsp 67613264
maps/slideshow_caen.d3dbsp 67675088
maps/slideshow_earlygrad.d3dbsp 67946384
maps/slideshow_lategrad.d3dbsp 67711056
maps/slideshow_libya.d3dbsp 67878512
maps/slideshow_rhine.d3dbsp 67738256
maps/slideshow_tunisia.d3dbsp 67702512
maps/tankhunt.d3dbsp 135564924
maps/toujane.d3dbsp 143629960
maps/toujane_ride.d3dbsp 147169748
maps/trainyard.d3dbsp 124192752
maps/mp/mp_farmhouse.d3dbsp 94851552
maps/mp/mp_brecourt.d3dbsp 88820736
maps/mp/mp_burgundy.d3dbsp 89647904
maps/mp/mp_trainstation.d3dbsp 100665376
maps/mp/mp_carentan.d3dbsp 101425536
maps/mp/mp_decoy.d3dbsp 77851392
maps/mp/mp_decoy.d3dbsp 77851392
maps/mp/mp_leningrad.d3dbsp 92989760
maps/mp/mp_matmata.d3dbsp 96036128
maps/mp/mp_downtown.d3dbsp 91202816
maps/mp/mp_dawnville.d3dbsp 96751648
maps/mp/mp_railyard.d3dbsp 94698752
maps/mp/mp_toujane.d3dbsp 86289088
maps/mp/mp_breakout.d3dbsp 103113568
maps/mp/mp_rhine.d3dbsp 113309568
maps/mp/mp_harbor.d3dbsp 93294656
---
Just add your map name at the bottom. Just include a copy of one of the sets of numbers after any of the stock maps.
EG:
maps/mp/mp_YOURMAPNAME.d3dbsp 93294656
include that in your map IWD file, and the loadbar will show on load.
For interested parties: the reason you do this is because the connect.menu file contains a reference to the hunkusage dvar:
// the loading bar
itemDef
{
name "loadbar"
decoration
visible 1
rect 317 421 262 16
style WINDOW_STYLE_SHADER
background "loadbar_background"
dvartest "com_expectedhunkusage"
hidedvar { "0" }
}
---
Wenn ich mich recht entsinne, hat die irgendwas mit dem Bedarf an Arbeitsspeicher für die einzelnen Maps zu tun, aber das ist nur eine sehr graue und dunkle Erinnerung...