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Zum Ende der Seite springen Promod 4 Final released! 3 Bewertungen - Durchschnitt: 7,003 Bewertungen - Durchschnitt: 7,00
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Atze69
Osterhase


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Promod 4 Final released! Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

edit: Final Version weiter unten zu finden!

Promod4:

Zitat:

Promod4 - ChangeLog

- NO Cooknades

- Nerfed ak74u (Long to Medium range damage nerf)

- Improved sniper rifle unscope accuracy

Installation

Create a new folder "Promod4" and insert the following files contained in the folder

Change command line to "Promod4" and restart your server directed at the mod folder

Play d^-^b

Suggestions for any upcoming changes will be conducted via community votes

No more God complex !

GREETZ

Jasdev "JUSZN" Virdee

Jaymie "carlisle" Clifford


Link: http://www.fileplay.net/file/4356

Quelle : www.tek-9.org

Let the flame begin :>

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Zitat:

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oh ganz übersehen dass es schon ein update gibt Zunge raus

Zitat:

Promod 4.01

Due to people abusing the 'No Cook nades' by just picking it up after 4 seconds, the coders have decided to release an immediate update which blocks this bug exploit. This is purely a maintenance release


Links:

Dignitas

Rapidshare


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Zitat:

Original von MadMan
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RE: Neue Promod Version :) Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:

Original von Atze69
Let the flame begin :>


Hier doch nicht Augenzwinkern
Das ist also die neue Final Version 4?

Da ist aber jetzt ein anderes Team dran, oder?
Mr. Palmer hat ja mal wieder seinen Hut genommen und sich vom CoDen erneut verabschiedet.

Bin mal gespannt wie sich das durchsetzt, hab eigentlich keinen Bock noch nen 4. Warserver aufzusetzen weil du im IRC dann nur noch Version 4 findest aber die Promod Ladder der ESL weiterhin Version 3 vorschreibt...

EDIT: Den Satz mag ich smile

Zitat:

no more god complex


Na da bin ich mal gespannt... denn die Community demokratisch abstimmen lassen is auch nicht so einfach, da will doch eh jeder was anderes grosses Grinsen

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Ja ich bin da auch gespannt und skeptisch....

...was ist eigentlich aus dem Pam 4.02 geworden ?

edit: selber gerade mal nachgeschaut grosses Grinsen

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UPDATE!!

Promod 4.02

Zitat:

CHANGE LOG

- AK74u re-balanced for medium range damage
- AK74u ammo reverted back to 30 bullets per clip due to nerf
- Grenade pickup's removed to stop thrown-down nade abuse

4.01 was maintenance, this is a re-balance as mentioned in the change log due to feedback over the last few days about 4.00...phew! grosses Grinsen

Remember to check you have the right version as there have been a few releases recently, promod402.iwd is what you need to make sure people <3


Links:
Cadred
Dignitas

Quelle : www.tek-9.org


@ wally.. ja nachdem raf1 sich zurückgezogen hat, haben Carlisle und JUSZN sich entschlossen die promod weiter zu entwickeln..

aber mittlerweile bin ich nicht mehr so überzeugt von der promod4...
cook nades aus ist zwar gut aber man muss neue nades lernen unglücklich
und die aku ist unspielbar geworden im vergleich zur aku aus promod3... da kann man auch gleich die pumpe nehmen und auf entfernung dann die deagle... oder man nimmt einfach die mp5 ( = neue aku)
die scope gefällt mir persönlich seeehr gut aber sie ist eindeutig viel zu stark.... man trifft viel zu viel unscoped (cod2 style...)
ich werd weiter promod3 zocken.. v4 ist eindeutig zu viel des guten :/

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Zitat:

Original von MadMan
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...ich warte da auch erst mal ab. Fängt ja wieder gut an; Release nach Release nach Release... da brauchst ja nur mal 14 Tage Urlaub machen und musst schon das fünfte Update fahren.

Mir ist das auch ZU unterschiedlich im Gegensatz zu den bislang gültigen Settings von CB & ESL; da bleiben wir auch vorerst bei Version 3.
Sich von Mod zu Mod ständig auf neue Waffenstärken und -verhalten einstellen zu müssen ist auch nicht so das Gelbe vom Ei...

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Promod ist doch eh tod. ESL ist wieder bei Pam und alle andere Ligen sind clever, wenn sie sich daran anschliessen. Ein Mod ist wichtig, keine 2, von denen dann auch noch unterscheidliche Versionen gespielt werden...

Das ist die ultimative Katastrophe für ein Spiel... egal, welcher mod besser ist... hauptsache ALLE spielen endlich wieder eine MOD.

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in der esl gibt es sowohl pam als auch promod ladder.. somit kann man sich aussuchen was man zockt und die cb wird niemals wieder auf pam umsteigen in cod4... und was die ganzen funligen machen ist eh der groß der community wurscht..
promod ist genau das gegenteil von tod ;P

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Zitat:

Original von Atze69
promod ist genau das gegenteil von tod ;P


LOL richtig

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Promod 4.10 Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:

PROMOD 4.10

Change Log

- Grenade damage radius reduced by 10%
- Improved map visibility
- Removed forcing "FPS" dvar "r_smc_enable 0", smart shader cache is now optional
- Backlot car bug & noise fixed
- Game physics reduced
- Overall 5-10% FPS increase
- Every map less saturated (See Notes)
- Promod version title's changed
- SMG's have been re-balanced (revision 3)
- AK74u increased damage at medium range (revision 3)
- MP5 Sniping has been removed
- Improved SMG hitbox

(STOCK SMG hitbox)

Head 1.4
Neck 1.4
Upper Torso 1.4
Lower Torso 1.4
Arms 1.0
Legs 1.0
Feet 1.0

(Promod 4.10 SMG hitbox)

Head 1.4
Neck 1.4
Upper Torso 1.4
Lower Torso 1.2
Arms 1.0
Legs 1.0
Feet 1.0

Additional Notes

After extensive testing with the new visability enhancement, i'd personally recommend setting up a r_gamma toggle button in your config to ensure the enhancement can be tweaked to your liking per individual map

You don't have to use this, but its better to know then to not know at all smile

CMD : bind F4 "toggle r_gamma 0.9 1 1.1 1.2 1.3 1.4"

Special Thanks to Andreas "trivve" Göransson for modification and tweak input <3

GREETZ

Jasdev "JUSZN" Virdee

Jaymie "Carlisle" Clifford

LINK

Quelle : www.tek-9.org

soll jetzt endlich final sein.. Zunge raus

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Zitat:

Original von MadMan
Atze ist geil und ich steh auf House!

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RE: Promod 4.10 Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:

Original von Atze69
soll jetzt endlich final sein.. Zunge raus


Bei DEN Kommentaren im Tek9-Forum wohl eher nicht..... das Teil ist doch in dem Zustand nur noch als Public-Beta anzusehen Augen rollen

Hab die Threads mal zusammengelegt.

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jo hab ihn jetzt ma kurz angetestet und mir auch die kommentare durchgelesen... einfach nur grausam... vor allem solche sinnlosen dinge wie sicht/aussehen der maps was vorher i.O. war vollkommen versaut :x
wollte eig schreiben 'soll jetzt endlich mal final sein' weils einfach nervt... immer mehr mods immer mehr updates etc.... aber daraus wird wohl nix

edit.. hatte die topic hier ganz übersehen Zunge raus

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Zitat:

Original von MadMan
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Du hast vollkommen recht, es ist einfach nur noch zum brechen. Früher hat man solch Versionen irgendwie nicht auf die Community abgeworfen. Aber irgendwie bestätigt mir nur das was ich schon immer dachte....Ich bin ein VERSUCHSKANINCHEN grosses Grinsen

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Hatten letzte Nacht ein War damit... fürchterlich sag ich da nur.

Entweder hat der Clan bei dem wir waren was an der Geschwindigkeit rumgeschraubt, keine Ahnung, war jedenfalls heftig. Aber vor allem die Optik...

War jedenfalls eine Bestätigung dass wir Promod4 NIEMALS in dem Zustand bei uns auf den Server klatschen. Erst wollen sie nicht so krass ändern wie der DAMN; nun tun sie es doch. Das Problem ist die Konkurrenz untereinander und dass es gar keine Tabus mehr gibt... diese Jungspunde die da an diesen Mods basteln sind doch momentan nur am testen was geht, und alles unter dem Deckmäntelchen der "balance and skill"?? Also so manches was die da aus dem Hut zaubern hat damit nix mehr zu tun.


Btw. wurde ich von der Optik her an Screens erinnert, die wir beide Atze beim Bug unter 1.6 gemacht hatten... bin mal gespannt ob das noch weiter in diese Richtung geht.

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UPDATE!! Augen rollen

Promod 4.20

Zitat:

Change Log

- Improved voice menu enabling new features/functions

ss #1 i44.tinypic.com/35i7g9y.gif
ss #2 i42.tinypic.com/if5vue.gif
ss #3 i43.tinypic.com/2i8i3pz.gif

- Promod Graphics toggleable (Guide on how to use properly below)
- Fullbright toggle
- FOV toggle
- Saturation toggle
- Texture filtering toggle
- Lag issues resolved from 4.10
- Can't plant during time-outs anymore
- Fixed head bob after plant
- Full integration into source code offering smoother gameplay
- Few surprises for people who use naughty commands that can't be forced Zunge raus

Notes

This is the big one. The rulset has been polished off. As far as I am concerned it is done. Nearly all of the bugs from Promod 3 fixed. The promod settings now for the most part, optional.

Any further changes on this mod will either voted upon before implementation. Or optional.

Todo List

- Make more forced settings optional (Normal map etc..)
- Make settings toggleable via Multiplayer options
- Further improve the lagg situation when changing weapon and autoclimbing (Don't worry the lagg in this release is the same if not better than in promod 3)
- Fix any bugs that crop up along the way
- Able to call timeouts while dead
- Request stats working again

Working On

- More advanced spectator/shoutcaster functions
- Make autoclimb optional / bound to another button / double tap space bar




Graphics settings!

Accessible through your quick chat menu (default "B"). You will see two mod menus. 'Promod' and 'Promod graphics'. Promod is for Bomb drop, Suicide, Stats, and Timeout. Graphics is self explanatory. The graphics settings save to your config so no need to change them every time.

Now most of the graphics promod forces are optional through the menu.

Now how to set it up.

First of all you need to change FOV if you are used to it on older versions. Overall range is 65-90.

The names of the options are dynamic. For example if you have Fullbright on, in the menu it says 'FullBright off' because if you press that button, its what it does. So if on the menu it says 'Stock Lighting' It means you have 'Promod Lighting' on. And so on.

Different settings. The best thing you can do is have a play, find out which you like best.

Ok below I will suggest some settings I recommend for different results:

For Promod 3 graphics:
Fullbright OFF
Stock colours
Stock lighting

So when you look at the menu, it will say 1. Promod Lighting
2. FullBright On
3. Enhanced colours

For Super High visibility*:
FullBright On
Other commands irrelevant because of fullbright's nature

High visibility:
Fullbright OFF
Enhanced colours
Promod lighting

More FPS*:
FOV on minimum
Texture filtering OFF
Fullbright ON

*Note with fullbright on, it does have a lot of strange effects apart from that of lighting removal; green and red explosions, black smoke from guns, black blood and many more. There is nothing I can do about this. They aren't bugs in the mod. It is what full bright does. If you have it on you have to accept its negative impacts too.

Also gamma has a big effect on the settings, so if you change any Promod Graphic options, you may need to adjust gamma. Gamma can be adjusted via Graphics options, or "r_gamma" in console.


Bugs, feedback, anything Speak to Carlisle or JUSZN.

Happy new year!

- Jaymie 'Carlisle' Clifford
- Jasdev 'JUSZN' Virdee


LINK

More will follow


Quelle : www.tek-9.org

mal wieder ein schritt in die richtige richtung, da man selber auswählen kann wie man das aussehen haben will... nur fullbright find ich ein bisschen sinnfrei... Augen rollen
und die lags von 4.10 sind gefixt.. aber trotzdem: Promod 3 ftw!!

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wollte eig schreiben 'soll jetzt endlich mal final sein' weils einfach nervt... immer mehr mods immer mehr updates etc.... aber daraus wird wohl nix


Wie er immer recht hat cool

Aber das schlimme dabei ist, dass die Masse aus der Community denkt: WOW, die arbeiten ja dran, geil, da passiert ja was!
Aber nicht checken dass es vielleicht besser ist wenn die eben nicht fünf dutzend Finalversionen rausbringen... mir hat schon der War gereicht, wo die ALLE iwd-Dateien von 4.01 bis 4.10 auf dem Server hatten... mit 12 KB Download. :-X

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Promod 4.21 (Maintenance Update)

Zitat:

Changelog:

- No longer able to call timeouts in public mode

- FIXED Headbob after plant

- Various weapon file bug fixes

- Lagg REMOVED when auto-climbing, changing weapons and dropping bomb

- Request stats now fully functional

- r_normalmap now optional/toggle

- Quick menu "Cycle Blur" function added

- Fixed 74u clip when adding silencer

Greetz from

Jasdev "JUSZN" Virdee

Jaymie "Carlisle" Clifford


Notes for server admins:

Be sure to set mod folders to "promod421", so we can start to cut down the amount of .iwd client mis-match problems


Links:

Rapidshare

Dignitas


Quelle: tek-9.org


gefällt mir Augen rollen

212.224.69.129:1337 eSuba.HAL3000 PROMOD 4.21 DM server

85.234.144.84:28960 Promod 4.21 Team Sypher S&D

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Zitat:

Original von Atze69
Be sure to set mod folders to "promod421", so we can start to cut down the amount of .iwd client mis-match problems


wow, langsam lernt man dazu... endlich mal was sinnvolles!

Ich bin was den neuen Promod betrifft etwas verwirrt; beim Querlesen der Kommentare scheint es so, dass der neue Promod eine Eigeninitiative von Juszn und Carlisle ist, die an den zugänglichen iwds rumschrauben, ohne dass Ryan das abgesegnet hat. Da muss es wohl um den Jahreswechsel rum auch Knatsch gegeben haben zwischen den beiden Jungs und Ryan raf1 Palmer?

Da sie den Source Code nicht hätten, können sie die wichtigen Dinge welche nicht durch Serveradmins verändert werden sollten nicht in die mod.ff hineinkompilieren. Dadurch entstünden zig verschiedene Promod Versionen, weil es ne Menge Admins gibt die ihrerseits dran rumschrauben.

DAS ist natürlich tödlich für einen Mod, der später Grundlage für dicke Gewinne werden soll....


P.S. Atze, es irritiert mich dass du plötzlich ein neues Avatar hast Ein paar Augen halt...

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ja ich brauchte mal was neues.. das alte avatar wurde langweilig Zunge raus
aber ka was da genau zwischen raf1, juszn und carlisle lief/läuft

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Promod 4.22 update released

Zitat:

Promod 4 developers Jasdev "JUSZN" Virdee and Jamie "carlisle" Clifford have announced the arrival of the latest update for the mod.

Promod 4.22 mainly features bug fixes vital in order to keep the game competitive and healthy, and it appears Europes most popular mod is certainly heading in the right direction.

Promod 4.22 is already up on th Multiplay Clanforge system for anyone with a Multiplay server.

Details:

"Mainly bug fixes here. READ THE INSTRUCTIONS. Cheers.

QUESTIONS ABOUT ERROR 1010 WILL BE IGNORED AND THE ENQUIRER IMMEDIATLY VAPOURISED.

Promod 4.22 Changes.

Compared to 4.21:

- Fixed a Shoucaster glitch where you can choose a team after spectating and still have showEnemies on

- Perk icons on spawn are no longer visible

- Added a slightly delay before round ends

- You can no longer kill after the bomb is defused (during the delay between rounds), neither can you kill when everyone has ready up (when it fades to grayscale)

- Fixed ready up bug where you could be killed if you switched team, also the kill-counter wont count suicides

- Removed rank-icon on scoreboard

- Fixed Attack/Defence when using team say

- Tweaked ready-up HUD

- Plant bob bug fixed (Again!)

- Full bright forced off

- More commands added to the black list (Lodscalerigide etc..)

- Server will display error when promod isn't in the correct folder (Stop IWD mismatch)

INSTRUCTIONS

If you are getting error 1010 it is because your mod folder is name incorectly. To fix this you must go onto your server ftp create a folder in the 'mods' directory called 'promod422' you then put the files in there.

After that you much change the Command line to your server, locate the Command line editor on your control panel, then create/edit a line with '+fs_game 'mods/promod422' . If you need help with this dont hesitate to speak to Myself (Carlisle) or JUSZN.

Thats it really!

Thanks for your continued support!

Special thanks to trivve for his effort in bug fixing and coding, the majority of the release is his work. SO please thank him. Also thanks to Jimmy and Clan-ION for server support.

-Jasdev 'JUSZN' Virdee

-Jaymie 'Carlisle' Clifford"



Links:
Rapidshare
Fileplay
insidiea

Quelle: tek-9.org

http://www.game-monitor.com/search.php?=...vars=&game=cod4

__________________
i LOL'd

<3 BVB!

Zitat:

Original von MadMan
Atze ist geil und ich steh auf House!

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